enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
32,5004
EURO
34,6901
ALTIN
2.496,45
BIST
9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
20°C
İstanbul
20°C
Az Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
22°C
Salı Az Bulutlu
24°C
Çarşamba Az Bulutlu
22°C
Perşembe Az Bulutlu
21°C

Dünyadaki online nüfusun yüzde 79’u oyunlarla ilgileniyor

Dünyadaki online nüfusun yüzde 79’u oyunlarla ilgileniyor
13.07.2022 14:00
171
A+
A-

Newzoo’nun global ölçekte gerçekleştirdiği Tüketici İçgörüleri 2022 Raporu’na göre oyun, en büyük eğlence platformları arasında yer alıyor.

Dünyadaki online nüfusun yüzde 79’unun bir şekilde oyunlarla ilgilendiğine işaret ediliyor. Türkiye’de ve dünyada oyun ekosisteminin yakından takipçisi olan Casper Excalibur da genç oyuncu kitlesinin eğilimleri başta olmak üzere gelecekte oyun evreninin birçok açıdan hem kendini hem de çevresini şekillendireceğine dikkati çekiyor.

Üç milyardan fazla tüketicinin oyun oynadığı online dünyada, oyun artık bir mouse tutmaktan daha fazlasını içeriyor. Oyunlara yapılan tüketici harcamalarının tüm zamanların en yüksek seviyesinde gerçekleştiği bu endüstride sosyalleşmede farklı kapılar da açılıyor.

Tüketici İçgörüleri 2022 Raporu’na göre dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 23’ü oyun oynuyor, yüzde 28’i oyunu oynayarak, izleyerek, sahiplenerek ve sosyalleşerek etkileşime girerken, yüzde 79’u ise bir şekilde oyunlarla ilgileniyor. Oyun dünyasının nabzını tutan Türkiye’nin teknoloji markası Casper’ın güç ve performans bilgisayarı Excalibur ise giderek sosyalleşmenin ön planda olduğu oyun dünyasında gerçekleşen etkileşimlerin pek çok kişinin internetin geleceği olarak gördüğü metaverse kapısına dayandığına ışık tutuyor.

2000’lerin oyun anlayışını alfa nesli tamamen değiştiriyor

Bir oyunsever ne kadar gençse, oyunlara her yönden katılma olasılıkları da o kadar yüksek oluyor. Alfa neslinin Z neslinden, Z’nin de Y kuşağından daha fazla etkileşim kurduğuna dikkat çekilen raporda, oyun endüstrisi birkaç yıl içerisinde önemli değişikliklere uğrayabilir.

Pandemi ve beraberinde gelen metaverse trendinin aslında oyun endüstrisinin şekil değiştirmesi ve yeni neslin etkileşim dalgalarının etkisinde olmasına dayandıran güç ve performans bilgisayarı Excalibur, yaşanan değişimlerin yeni nesle uygun oyun bilgisayarlarının gerekliliğini de ortaya çıkardığına dikkati çekiyor.

Bilgisayar oyunlarının tüketiminin artışındaki ana neden olarak gelişmiş güç ve performans sunan oyun bilgisayarlarının son yıllardaki gelişimi olarak gören Casper Excalibur, oyun dünyasındaki gelişmelere de 6 adımda ışık tutuyor.

Daha fazla güç, daha fazla performans talep edilecek.

Gaming aksesuarlarına olan ihtiyaç artacak.

Oyun ve Metaverse birlikte ilerleyecek. 

Kripto paralar oyun dünyasında daha çok kullanılacak. 

VR ve oyun bir bütün olacak. 

E-spor daha da popüler olacak.

Hibya Haber Ajansı

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.